Considerations To Know About بیماری زونا یعنی چی

Wiki Article

آیا موافق معرفی متخصصین مورد تایید در حوزه های مختلف (روانشناسی، پزشکی، تغذیه، تناسب اندام) در بخش کلینیک های سایت هستید؟

وقوع زونا بعد از سن ۵۰ سالگی بسیار شایع است، اما اگر فردی قبلا مبتلا به آبله‌مرغان شده باشد، زونا می‌تواند در هر سنی ظاهر شود. ​

از رایج‌ترین دلایل ابتلا به پارانوئید می‌توان به زندگی در یک خانواده کم درآمد و فقیر، بیوه بودن، ازدواج نکردن، ترومای دوران کودکی و سابقه خانوادگی اشاره کرد.

لازم به ذکر است پارانوئیدها، هذیان یا توهم ندارند. توهم و هذیات در افراد مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی، اختلال اسکیزوافکتیو و دوره های شیدایی شدید در اختلال دوقطبی دیده می شود.

​​​​​​​​پزشکان معمولا با ارزیابی ظاهر بثورات و تاول‌ها بر روی بدن، آن‌ها را از طریق یک امتحان فیزیکی تشخیص می‌دهند. در برخی موارد، آن‌ها ممکن است نمونه بافتی را از مایع تاول‌ها جمع‌آوری کنند و آن را به آزمایشگاه بفرستند تا بررسی کنند که وجود یا عدم وجود ویروس را بررسی کنند.

گاهی پارانویای روشنفکر فلسفی است. روشنفکر گمان آن دارد که توسط نیروهای نامرئی و ماوراء طبیعی معدوم شود و در قبضه انهدام خدایان قهار محو شود یا به سان «پرومته» در زنجیر خدایان گرفتار شده یا همچون سیزیف، به انجام کار بیهوده و بی امید گماشته شود.[۲۲] پانویس[ویرایش]

اعتقاد به اینکه قدرت خاصی دارند یا در یک مأموریت مخصوص هستند (هذیان عظمت)

فکر می کنند دیگران دارند به شخصیت آنها توهین و حمله می کنند، در حالی که از بیماری زونا چشمی نظر دیگر افراد اینگونه نیست.

به تعهد، وفاداری یا قابل اعتماد بودن دیگران شک می کنند. بر این باورند که دیگران از آنها سوء استفاده می کند یا آنها را فریب می دهند.

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در معرض خطر بیشتری برای دچار شدن به زونا و تجربه علائم و عوارض شدید آن هستند.

واکسن تضمین نمی‌کند که هرگز به زونا مبتلا نشوید، اما مدت زمان بیماری و شدت آن و همچنین خطر ابتلا به عارضه‌ی پست هرپتیک نورالژیا را کاهش می‌دهد.

علائم بیماری (مثل درد و بثورات) در نزدیکی چشم ظاهر شده‌اند. در صورت درمان نشدن، عفونت ممکن است به آسیب دائمی چشم منجر شود.

ممکن است پزشک معالج، داروهای ضد ویروسی را برای بیمار تجویز کند تا از تکثیر ویروس جلوگیری نماید. به کارگیری ​​​​​​​​درمان ضد ویروس می‌تواند به موارد زیر کمک کند:

بیشتر بدانید: چه عواملی باعث ایجاد لالی انتخابی می شود؟

Report this wiki page